וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תבנו אצלכם בבית מיגון שמתאים לצרכים שלכם?

Family Guide בשיתוף אורטק, בשיתוף אורטק

4.2.2019 / 12:51

בזכות גודלו, הממ"ד יכול לשמש את תושבי הבית כחלל עבודה, חדר משחקים או אורחים ובהחלט ניתן לעצב אותו לפי טעמכם האישי. אבל ממ"ד הוא אינו "מוצר מדף" והתאמתו לצרכי המבנה ודיירי הבית היא קריטית ולכן צריכה להיעשות ע"י מתכננים מוסמכים ובעלי ניסיון רב

Family Guide בשיתוף אורטק

בניית מרחב מוגן דירתי תעניק לכם ולבני משפחתכם תחושת בטחון, אך חשוב להבין שלא מדובר ב"מוצר מדף" וניתן כיום לבנות מיגון בבית שמתאים לצרכים שלכם. כיצד עושים זאת? משה שאול מאורטק מערכות מיגון בע"מ, מסביר כי במציאות שלנו זה בגדר חובה; פעם אחת בשל איום הטילים ופעם שנייה עקב החשש לרעידות אדמה.

התקן של פיקוד העורף קבע כי שטחו של ממ"ד לא יהיה פחות מ- 9 מ"ר נטו, גובהו המינימאלי - 2.5 מטר, קירותיו החיצוניים יהיו בעובי מינימאלי של 25 ס"מ וקירותיו הפנימיים בעובי מינימאלי של 20 ס"מ ומספר הקירות החיצוניים לא יהיה יותר מ-2. במידה ובקיר החיצוני מותקן חלון, עובי הקיר לא יפחת מ- 30 ס"מ. בכל ממ"ד יותקנו דלת וחלון הדף וצינורות אוורור. התקן המינימאלי מספק הגנה ראויה, אך ראוי לציין כי רבים בוחרים לבנות מעבר לדרישות התקן - עקב מיקום גאוגרפי, תחושת בטחון אישית או מסוגלות כלכלית. בזכות גודלו, הממ"ד יכול לשמש את תושבי הבית כחלל עבודה, חדר משחקים/אורחים ובהחלט ניתן לעצב אותו לפי טעמכם האישי. בנוסף, תכנון הממ"ד גם יכול לקחת בחשבון מערכת מיזוג - ייעודית לממ"ד או כזאת שמתחברת למיזוג הראשי בבית או מזגן מפוצל שמותקן על פי תקן פקע"ר ובמעברי צנרת מאושרים פקע"ר.

כפי שציינו, ממ"ד הוא אינו "מוצר מדף" והתאמתו לצרכי המבנה ודיירי הבית היא קריטית ולכן צריכה להיעשות ע"י מתכננים מוסמכים ובעלי ניסיון רב. כיוון שהוספת ממ"ד היא מכיסכם הפרטי, חשוב לדעת כי כיום ניתן להתקין ממ"ד שעומד בדרישות התקן המינימאליות ועם הזמן לשדרג את דלתות וחלונות ההדף, את מערכות האוורור ועוד. זהו פתרון כלכלי ובטיחותי בהווה תוך הסתכלות לטווח הרחוק - כיוון שגם אם תחליטו למכור את הבית, הרי שממ"ד תקני ואיכותי מעלה את ערכו.

להתרשמות נוספת הקליקו כאן

לפגישות ייעוץ ופתרונות מיגון נוספים הקליקו כאן

אורטק מערכות מיגון בע"מ undefined, בשיתוף אורטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully