וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תבנו נכון מרחב מוגן בשטחי העסק או המפעל?

בשיתוף אורטק, בשיתוף אורטק

5.2.2019 / 12:23

מרחב מוגן מוסדי נועד לספק פתרונות מיגון למוסדות לימוד, גני ילדים, עסקים ומפעלים. מיגון נכון ותקני של העסק הוא קריטי ומחויב ע"פ חוק ולכן יש לבחור בחברה בעלת ידע מקצועי וניסיון רב

Family Guide בשיתוף אורטק

עבור בעלי עסקים בניית מרחב מוגן מוסדי - ממ"מ, היא חובה על פי חוק ולא ניתן לקבל רישיון עסק ללא ממ"מ תקני. אז כיצד תבנו נכון מיגון בשטחי העסק או המפעל? משה שאול מאורטק - מערכות מיגון בע"מ, מסביר כי מרחב מוגן מוסדי נועד לספק פתרונות מיגון למוסדות לימוד, גני ילדים, עסקים ומפעלים. התקן של פיקוד העורף מתייחס לעובי קירות הבטון, מערכות החשמל והתקשורת, האביזרים הנלווים (דלתות וחלונות הדף, צינורות אוורור ומסגרות אלומיניום לחלונות) ואת סטנדרט הביצוע לעבודות הגמר.

בגדול, את הממ"מ ניתן למקם מחוץ לשטח העסק/מפעל או בתוכו, אך כאשר מדובר בעסקים בהם זמן הכניסה למרחב המוגן הוא קצר, רצוי שהממ"מ יהיה בתוך השטח. בבנייתו של המרחב המוגן המוסדי קיימות 2 אופציות: בנייה בשטח או קבלתו כמבנה יביל - מבנה אשר נבנה בשלמותו במפעל למערכות מיגון ומובא ומותקן בשטח המיועד. הבחירה היא שיקול כלכלי ותפעולי ונעשית ע"פ דרישות וצרכי העסק. חשוב לציין כי בנייתו של המרחב אינה "מבזבזת" שטח יקר וכי ניתן להשתמש בו כמטבחון נוסף או חדר ישיבות ולבנות ולעצב אותו ע"פ הצרכים והסגנון האישי.

מלבד ביטחונם של העובדים והשוהים בשטחי העסק, אין כיום עסק שאין לו אזורים וחללים המוגדרים כקריטיים: חדר שרתים ומחשבים, חדר כספות ומסמכים וכדומה ואזורים המוגדרים כרגישים לצורכי רציפות תפקודית ואחסנה לחרום. לכן חשוב למגן גם את אזורים וחללים אלה בעזרת מערכות מיגון מתקדמות אשר יכולות לשרוד אירוע הדף, כגון מיגון מבנים בעזרת פאנלים של חומרים מרוכבים. פתרון אשר יוצר מרחב מוגן ללא צורך באישורי בנייה, בעלויות יחסית נמוכות ובזמן בנייה מהיר.

בשורה התחתונה? מיגון נכון ותקני של העסק הוא קריטי ומחויב ע"פ חוק ולכן יש לבחור בחברה בעלת ידע מקצועי וניסיון רב.

להתרשמות נוספת הקליקו כאן

לפגישות ייעוץ ופתרונות מיגון נוספים הקליקו כאן

אורטק מערכות מיגון בע"מ undefined, בשיתוף אורטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully