וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אם יש לכם מקלט או ממ"ד - לא בטוח שאתם מוגנים מפני טילים

בשיתוף אורטק, בשיתוף אורטק

5.2.2019 / 15:59

כיוון שעברו כמעט 30 שנה מאז שהחוק חוקק, מרחבים מוגנים רבים בשטחי דיור (ממ"דים ומקלטים) עלולים להיות לא מספיק איתנים לנוכח ההתפתחות הטכנולוגית של הטילים, מכיוון שייתכן שהם מיושנים ולא מתוחזקים כראוי

Family Guide בשיתוף אורטק

המציאות בישראל לימדה אתנו פעם אחר פעם כי מרחב מוגן בבית או בבניין הוא קריטי! אז כיצד נוכל לשפר את המיגון? רן נאור מנכ"ל אורטק-מערכות מיגון בע"מ, מסביר כי ע"פ חוק משנת 1991, כל דירה בבניין חדש נבנית עם ממ"ד. כיוון שעברו כמעט 30 שנה מאז שהחוק חוקק, מרחבים מוגנים רבים בשטחי דיור (ממ"דים ומקלטים) עלולים להיות לא מספיק איתנים לנוכח ההתפתחות הטכנולוגית של הטילים, מכיוון שייתכן שהם מיושנים ולא מתוחזקים כראוי.

ראשית, ראוי לציין כי גם בבתים שנבנו לפני שנת 91' ניתן להוסיף מרחב מוגן דירתי (ממ"ד), בין אם מדובר בדירה בבניין או בבית פרטי. בניגוד להוספת חדר, היתרון הגדול של הוספת ממ"ד היא שהאישורים הנדרשים מדיירי הבניין וועדות התכנון העירוניות הם אינם מחמירים כמו במקרה של בקשה להוספת חדר. אך במידה וכבר יש ממ"ד בדירה, ניתן לשפר את המיגון על ידי שדרוג החלונות ומסגרותיהן לזכוכיות ממוגנת ובמקרים נוספים אף לשדרג/לחזק את קירות הממ"ד. כמובן ששיפור המיגון בדירה הוא בחירה של בעלי הנכס והעלות נגזרת ע"פ מורכבות העבודה וסוגי המיגון המבוקשים.

פעמים רבות ובמיוחד באזורים בהם זמן הכניסה למרחב המוגן לאחר הישמע האזעקה הוא ארוך יחסית, בוחרים בעלי הנכסים בבניין לשדרג ו/או לשפץ את המקלט הקיים. שיפוץ המקלט המשותף מתחיל בבדיקה הנדסית לגילוי ליקויים מבניים - החל מעמידות המקלט ועד לבדיקת הימצאותו של גז ראדון עקב מערכות אוורור לא תקניות. שדרוג המקלט יכול לכלול התקנה של חלונות ודלתות הדף בדרגת עמידות גבוהה יותר מהקיים, תיקון או החלפה של מערכות אוורור וסינון, שיקום אינסטלציה וסניטציה, בדיקת מערכות חשמל, סימון המקלט בהתאם לתקנות, צביעה ועוד. בשורה התחתונה? החשש מירי טילים טרם הוסר ולא נראה שהמצב ישתנה בקרוב ולכן עלינו להיות מוכנים. חשוב לזכור כי בניגוד לשיפוץ של חדר או אמבטיה, שדרוג ושיפוץ מרחבים מוגנים חייב לעשות ע"י גורם מוסמך ובעל ניסיון שעומד בדרישות התקן המחמירות ביותר של פיקוד העורף.

להתרשמות נוספת הקליקו כאן

לפגישות ייעוץ ופתרונות מיגון נוספים הקליקו כאן

בשיתוף אורטק, בשיתוף אורטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully