וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקלת לעבור הפלה בשל חששות כלכליים? כך תקבלי סיוע למיצוי זכויותיך

בשיתוף אגודת אפרת, בשיתוף אגודת אפרת

14.3.2019 / 12:04

פעמים רבות החשש הכלכלי מכניס ללחץ וישנן נשים ששוקלות לעשות הפלה רק בשל כך. אז למרות הלחץ והחשש, לא כדאי בשום אופן לקחת החלטות פזיזות וכדאי לקחת רגע ולהכיר את הזכויות החוקיות ומעגלי התמיכה שיכולים לסייע

Family Guide בשיתוף אגודת אפרת

נכנסת להריון ובאופן טבעי את מוצפת ברגשות חיוביים שמלווים בחששות ופחדים, אחד מהם הוא החשש הכלכלי. איך אסתדר? מה יקרה עם העבודה שלי? מה אם יחסר לתינוק שלי משהו? החשש הזה משותף לרווקות, נשים נשואות, נשים בזוגיות וגם עבור נשים ללא תמיכה כלכלית מבן זוג או משפחה. פעמים רבות החשש הכלכלי מכניס ללחץ וישנן נשים ששוקלות לעשות הפלה רק בשל כך. אז למרות הלחץ והחשש, לא כדאי בשום אופן לקחת החלטות פזיזות וכדאי לקחת רגע ולהכיר את הזכויות החוקיות ומעגלי התמיכה שיכולים לסייע.

מיצוי זכויות עבור נשים בהריון ולאחר לידה

תחום מיצוי הזכויות עבור נשים בהריון ולאחר לידה הוא רחב במיוחד ותלוי בהמון משתנים. מצב משפחתי, תעסוקתי ובריאותי. כמה ילדים יש, מקום מגורים ועוד. למעשה, נשים רבות זכאית להטבות וסיוע מהרשויות ומגופים ציבוריים ופרטיים שונים. החל ממימון הוצאות אשפוז בהריון, דמי לידה והבטחת הכנסה מביטוח לאומי, דרך סיוע בשכ"ד ממשרד השיכון והנחה בארנונה מהרשות המקומית ועד סיוע משפטי בתביעות שונות בבתי המשפט. בקיצור, מעגלי תמיכה וסיוע רבים שיכולים להפחית לא מעט מהחשש הכלכלי.

בחירה מתוך ידיעה: ליווי מקצועי, רגשי וכלכלי עבור נשים בהריון

ומה לגבי הפלה? בסופו של יום מדובר בבחירה שהיא אך ורק של האישה - בחירה שצריכה להיעשות מתוך ידיעה. לכן באגודת אפרת יש צוות של עובדות סוציאליות ומתנדבות שדואגות להפנות אותך למקום הנכון כדי למצות את זכויותיך. תקבלי מידע לגבי טפסים רלוונטיים שצריך למלא וכיצד מגישים אותם. צוות המתנדבות מורכב ממשפטניות, עובדות סוציאליות, פסיכולוגיות ועוד נשים רבות שמספקות תמיכה רגשית וליווי לכל אורך הדרך. אז אם נכנסת להריון לא מתוכנן או לא רצוי ובאופן טבעי את מוצפת ברגשות מעורבים שמלווים בחששות ופחדים ואחד מהם הוא החשש הכלכלי- זו לא צריכה להיות סיבה להפלה כי אפשר לקבל תמיכה כלכלית, רק צריך לדעת כיצד לבקש אותה.

למידע נוסף אודות אגודת אפרת

אגודת אפרת undefined, בשיתוף אגודת אפרת
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully