וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדיקה שתוכיח: אתם זכאים לדרכון פורטוגלי אירופאי

בשיתוף קמפוס פאס, בשיתוף קמפוס פאס

5.3.2019 / 9:10

לאחר גירוש ספרד הגיעו יהודים למקומות שונים ומרוחקים ברחבי הגלובוס: גרמניה, אנגליה, הולנד, בלגיה, צרפת ואף למדינות שונות ברחבי אפריקה. לכן, כדי לקבל דרכון פורטוגלי אירופאי, יש להוכיח קשר לגירוש - וניתן לעשות זאת ע"י בדיקה גנאלוגית

Family guide בשיתוף קמפוס פאס

ההחלטה של ממשלת פורטוגל בשנת 2015 להעניק זכאות לדרכון אירופאי-פורטוגלי למגורשי ספרד ופורטוגל עוררה עניין רב בקרב ישראלים ממוצא צפון אפריקאי, אך מסתבר שלא רק הם יכולים להגיש בקשה. כדי להבין את הנושא שוחחנו עם אילון כסיף בעלים ומנכ"ל CAMPUS אשר מתמחה במימוש הזכאות לקבלת אזרחות ודרכון פורטוגלי.

נתחיל עם קצת רקע היסטורי, לאחר גירוש יהודי ספרד ופורטוגל בשנים בין השנים 1492-1497, רבים מהיהודים הגיעו למדינות צפון אפריקה והבלקן ולכן צאצאיהם נחשבים ממוצא ספרדי. אך כידוע לכולם, העם היהודי הנודד הגיע לאחר הגירוש למקומות שונים ומרוחקים ברחבי הגלובוס: גרמניה, אנגליה, הולנד, בלגיה, צרפת, צפון איטליה ואף למדינות שונות ברחבי אפריקה (לא מדינות צפון אפריקה) ועוד. בחזרה להווה. כדי לקבל דרכון פורטוגלי אירופאי, יש להוכיח קשר לגירוש - אמנם כאשר מדובר במדינות שלא נמנות עם נתיבי ההגירה הגדולים הקושי להוכיח את הקשר הוא מעט מורכב יותר, אך אפשרי. כסיף מציע שלא כל מי שיש לו שורשים במדינות אותן ציינו יתחיל מיידית בהליך לדרכון פורטוגלי, אך בהחלט מומלץ לבדוק. הליך המחקר נעשה ע"י צוות גנאלוגי מוסמך ובעל ניסיון רב שכבר יודע לאתר על בסיס נתוני עבר את הסבירות לקשר.

באופן יחסי, להגשת הבקשה לדרכון פורטוגלי-אירופאי יש יתרונות בירוקרטיים רבים ביחס לדרכונים אירופאיים אחרים. כלומר: אין צורך להגיע לפורטוגל, אין צורך במבחני שפה ותרבות וכמובן שהממשל המקומי בכלל מאפשר את הליך הגשת הבקשה. בשורה התחתונה? הוכחת הקשר היא אפשרית גם אם לא מדובר במדינות "הקלאסיות" אליהן היהודים עברו אחרי הגירוש, אך סיוע מקצועי שמנוסה בהגשות מסוג זה מסייע לכך.

הליך בדיקת הזכאות הוא מהיר ופשוט וניתן לעשות אותו כאן

קמפוס פאס undefined, בשיתוף קמפוס פאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully