וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק נגד טילים: כל הסיבות שיגרמו לכם לשמוח שיש לכם חדר מוגן בבית

בשיתוף אורטק, בשיתוף אורטק

8.4.2019 / 18:49

חדר מוגן נותן לנו שקט נפשי תמיד- ובוודאי במקרי חירום כאשר אנחנו לא בבית והילדים נשארו לבד. במידה של פריצה, שריפה או אירוע בטחוני - הגישה לחדר היא מהירה ובטוחה והחלל מספק הגנה מרבית

Family Guide בשיתוף אורטק

כאשר מדברים על ממ"ד-מרחב מוגן דירתי, האסוציאציה הראשונה היא תמיד למיגון כנגד ירי טילים ומלחמה. אך בפועל החדר המוגן יכול לספק לנו הגנה ולשרת אותנו הרבה מעבר לזה. במטרה להבין שוחחנו עם רן נאור, מנכ"ל אורטק - מערכות מיגון בע"מ, שהסביר כי הדרישה בחוק שקיימת משנת 92' לבנות כל בית עם ממ"ד באמת נובעת בשל חשש לאירועי מלחמה, אך בפועל אנחנו אחראיים לתת ביטחון לבני הבית מפני אירועים שונים הכוללים גם אירועים פליליים ותאונות.

רגע לפני שנסביר כיצד ממ"ד מגן עלינו מפני צרות אלה, נציין את דרישות התקן לממ"ד: שטחו של ממ"ד לא יהיה פחות מ- 9 מ"ר נטו בכל ממ"ד יותקנו דלת וחלון הדף וצינורות אוורור. דרישות התקן המינימליות מספקות הגנה ראויה, אך כמובן שתמיד ניתן לשדרג לפי רצון הלקוח, צרכיו או אזור הבית (למשל: אזור בטווח טילים). בעוד מרבית האנשים בארץ מדברים על תמ"א (כמובן שגם בשל התוספות והשדרוג), ממ"ד יכול לספק הגנה ראויה לביתנו. בניגוד לתמ"א 38 שעשוי לקחת בין 4-7 שנים, הוספת ממ"ד לבית אינה כרוכה בהליך בירוקרטי מורכב הבניין והרשויות נוטות לאשר הוספה כזו בזמן קצר יחסית - בטח שביחס להוספת חדר שאינו משמש כמרחב מוגן.

כיוון שממ"ד יכול לשמש בשגרה כחדר רגיל, הרי שיש כאן יתרון משמעותי. בנוסף, חדר מוגן נותן לנו שקט נפשי תמיד- ובוודאי במקרי חירום כאשר אנחנו לא בבית והילדים נשארו לבד. במידה של פריצה, שריפה או אירוע בטחוני - הגישה לחדר היא מהירה ובטוחה והחלל מספק הגנה מרבית. במידה ואין בדירה ממ"ד, תמיד ניתן למגן חדר בבית שיהיה חדר חירום, עם דלת ממוגנת משופרת, חלון ממוגן ומיגון של הקירות באופן שיאפשר שהייה בטוחה גם במקרים בהם אין ממ"ד.

לסיכום, במציאות הישראלית הוספת חדר מוגן או ממ"ד היא בגדר חובה ולא רק בשל דרישות החוק. אך כדי להיות בטוחים כי המרחב המוגן הדירתי אכן יספק את ההגנה הראויה חשוב לפנות לחברה שמתמחה בפתרונות מיגון ועובדת בהתאם לתוכניות מאושרות של פיקוד העורף ויכולה לספק פתרונות מגוונים שמתאימים לצרכים שלכם

להתרשמות נוספת הקליקו כאן

לפגישות ייעוץ ופתרונות מיגון נוספים הקליקו כאן

אורטק מערכות מיגון בע"מ undefined, בשיתוף אורטק
  • עוד באותו נושא:
  • ממ"ד
  • אורטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully