וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יכולה לעשות אשה בהריון שנתונה ללחץ לעבור הפלה?

בשיתוף אגודת אפרת, בשיתוף אגודת אפרת

14.4.2019 / 14:27

מנהלת מחלקת הסיוע באגודת אפרת מספרת ש"נשים רבות שנכנסות להיריון מוצאות את עצמן פעמים רבות תחת לחץ רב מגורמים שונים לעבור הפלה. לחצים כלכליים, רגשיים ואפילו משפטיים ואנחנו מסייעות אך ורק למי שלא מעוניינת לעבור הפלה"

Family Guide בשיתוף אגודת אפרת

"נשים רבות שנכנסות להיריון, בעיקר לא מתוכנן, מוצאות את עצמן פעמים רבות תחת לחץ רב מגורמים שונים לעבור הפלה. לחצים כלכליים, לחצים רגשיים (מצד משפחה או בן הזוג/האב הביולוגי) ואף לחצים משפטיים" כך מספרת רותי תדהר, עובדת סוציאלית ומנהלת מחלקת הסיוע באגודת אפרת. "מגיעות אלינו נשים עם סיפורים מורכבים מאוד ותפקיד האגודה הוא לסייע להן לקבל את כל האינפורמציה הדרושה והתמיכה הדרושה במידה והיא לא מעוניינת לעבור את ההפלה".

תדהר מבקשת להדגיש כי "האגודה מסייעת אך ורק למי שלא מעוניינת לעבור הפלה ותפקידנו הוא דבר ראשון - להבהיר לאישה שההחלטה היא רק שלה, אך הבחירה צריכה להיעשות בצורה מושכלת ומודעת. פעמים רבות, מופעל על הנשים לחץ מצד עורכי דין שמייצגים את בן הזוג/אב ביולוגי ולכן אגודת אפרת גם מספקת מערך של ייעוץ משפטי. החל בעזרה בדברים בסיסיים כמו מיצוי זכויות אל מול רשויות וגופים ציבוריים ועד מתן מענה משפטי במקרים חריגים של תביעות כנגד האישה ההרה".

צפו בכתבת הווידאו בה רותי תדהר מספרת על מקרה יוצא דופן בו הופעל לחץ כבד על האישה לעבור הפלה דרך עורך מייצג של האב הביולוגי וכיצד מערך הסיוע של האגודה תמך וסייע לה.

פרטים נוספים באתר של אגודת אפרת

אגודת אפרת undefined, בשיתוף אגודת אפרת
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully