וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובה בכל בית: מה חשוב לדעת לפני שבוחרים ממ"ד?

Family guide בשיתוף אורטק, בשיתוף אורטק

10.2.2019 / 7:22

מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) מספק מענה לא רק מפני ירי טילים אלא גם במקרה של רעידות אדמה הרסניות לכן, כאשר מדובר במיגון לבית - לא מתפשרים על איכות וניסיון

Family Guide בשיתוף אורטק

אנחנו חיים במציאות ביטחונית מורכבת ולמרות שברוב חלקי הארץ לא נשמעה אזעקת טילים כבר יחסית זמן רב, ברור לכולנו כי המצב יכול להשתנות. אז כיצד נוכל לזכות במעט שקט נפשי? משה שאול מאורטק -מערכות מיגון בע"מ מסביר כי חשוב להבין כי מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) מספק מענה לא רק לירי טילים אלא גם לרעידות אדמה. בעקבות מלחמת המפרץ, חוקק בשנת 1991 חוק שקובע כי כל בניין שיבנה חייב בממ"ד. אם נוסיף לעובדה זו כי בשנים האחרונות עלתה המודעות לנושא רעידות אדמה (ע"ע נושא ההתחדשות העירונית והתמ"א בפרט), נבין כי מרחב מוגן הוא בגדר חובה לכל בית בישראל.

ממ"ד הוא הפתרון הבטוח והנוח ביותר כיוון שהוא למעשה חדר נוסף (תקן פיקוד העורף קבע כי חדר הממ"ד צריך להיות לפחות תשעה מ"ר - לא כולל הקירות) ולכן הוא יכול לשמש אותנו בזמן רגיעה לכל מטרה שנחפוץ בה. להוספת ממ"ד יש גם יתרון בירוקרטי! בניגוד להוספת חדר שדורשת הליכים סבוכים מול הרשויות המקומיות, ועדות תכנון וקבלת אישור מהשכנים, הוספת ממ"ד דורשת קבלת היתרי בנייה שניתן לקבל יחסית בקלות. בניגוד לבניין מגורים, הוספת ממ"ד לבית פרטי היא פשוטה במיוחד כיוון שניתן לרכוש כיום ממ"ד כמבנה יביל (מבנה שנבנה מראש ומובל עד הבית). בנוסף, כדי להפוך את התקנת הממ"ד לבטוחה, יעילה ואפקטיבית חשוב להתאים את הפתרון לצרכי המבנה והגרים בו.

במידה ואין אפשרות להוסיף ממ"ד למבנה קיים, ניתן להצטייד בפתרונות מיגון נוספים. ראוי לציין כי לא לכולם יש את תקן פקע"ר, אך במידה והפתרון נרכש מיצרן אמין הוא ייתן לנו את הפתרון המיגון הטוב ביותר שניתן לקבל במסגרת המגבלות. האופציה הראשונה שמומלץ לבחון היא הוספת מיגונית. היא מיוצרת ומותאמת לפי צרכי הלקוח, זמן הבנייה והאספקה מהיר והיא בהחלט מספקת הגנה ראויה לבתים פרטיים. אפשרות נוספת היא לשפר מיגון. האופציות הבולטות ביותר הן ציפוי חלונות ומיגון קירות בחומרים מרוכבים שאינם משנים את המבנה הקונסטרוקטיבי הקיים. לציפוי הפולימרי לחלונות יש יתרונות גם ביום יום: הוא חוסם קרינת UV ולכן מפחית חדירת חום לבית, מה שהופך אותו לפתרון ירוק בעל יעילות אנרגטית שחוסכת בהוצאות על קירור הבית.

להתרשמות נוספת הקליקו כאן

לפגישות ייעוץ ופתרונות מיגון נוספים הקליקו כאן

אורטק מערכות מיגון בע"מ undefined, בשיתוף אורטק
  • עוד באותו נושא:
  • אורטק
  • ממ"ד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully