וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימוד מתמשך ועקבי: כיצד קופצים למים בדרך לעצמאות כלכלית?

בשיתוף עמית והגר, בשיתוף עמית והגר

7.2.2019 / 14:41

מעבר לעצמאות כלכלית הוא לא משהו שקורה מהיום למחר, מדובר במחשבה שיוצרת החלטה אשר מובילה לתהליך לימוד מתמשך ולעשייה בלתי פוסקת לעבר השגת היעדים והמטרות לכן חובה לבנות תכנית מסודרת, לעקוב אחריה ולהאמין בה

Family Guide בשיתוף עמית והגר

בשנים האחרונות אנחנו שומעים על יותר ויותר אנשים שמעידים כי הם הצליחו לצאת מהמעגל האינסופי של "לסגור את החודש" ולעבור לעצמאות כלכלית. כדי לבחון את התופעה, יצאנו לפגוש זוג נשוי מבנימינה שחי ברווחה ועבר לעצמאות כלכלית. עמית בן 47 שעבד במשך שנים במשרד הביטחון ושיש לו 3 בנות מנישואים קודמים והגר בת 36 שהיא גם אימם של מיכאל ואוריה שנולדו לה מנישואיה השניים עם עמית. עוד לפני שהספקנו לשאול "נו, זה כל כך פשוט כמו שמתארים את זה!?" - הזוג פתח ואמר כי המעבר לעצמאות כלכלית הוא לא מהיום למחר, מדובר במחשבה שיצרה החלטה אשר הובילה לתהליך לימוד מתמשך ולעשייה בלתי פוסקת לעבר השגת היעדים והמטרות.

אוקיי - אז בטח היה לכם כסף או נכסים?

זה לא שלא היה לנו כלום, אבל בטוח שלא יותר מהממוצע של מעמד הביניים בישראל. הייתה להגר דירה שהחלטנו למכור אותה כדי להתחיל לייצר מגוון רחב של אפיקי הכנסה.

רגע! כולם חולמים על לרכוש דירה ואתם מכרתם אותה?

כן! מכרנו את הבית שלנו ואת הדירה של הגר. דירה היא מעין הבטחה עתידית לירושה - גם אם אין משכנתא, אז היא חוסכת למשק הבית 5,000-10,000 ₪ על שכירות. נכון שזה לא סכום מבוטל, אבל גם לא מדובר בסכום שמייצר עוגן כלכלי אמיתי. עם הכסף בו מכרנו את הדירה והבית שלנו הצלחנו לייצר אפיקי הכנסה שעולים על הסכום הממוצע של שכירות בישראל. במילים אחרות בחרנו למקסם תשואות מההון שלנו. כל עוד הנכסים בארץ משועבדים לבנקים במשכנתאות יקרות, הכסף שלנו קבור בבלטות והעתיד שלנו ממושכן לבנק. אנחנו בחרנו לסלק משכנתאות יקרות וארוכות ולהשקיע את ההון העצמי שנותר באפיקי נדלן רווחים יותר.

אז היום אתם גרים בבית שכור?

כן וזה סבבה לגמרי. אחת ההשקעות שפקחה את עינינו בנושא זה היא השקעה בנדל"ן בגרמניה. שם מרבית הציבור לא משקיע את כל הונו על 4 קירות ובוחר לגור בשכירות לטווח רחוק (בניגוד לארץ החוק הגרמני גם מעודד את זה - היבט נוסף בכדאיות ההשקעה בשוק הנדל" הגרמני) ברגע שהתשואה קבועה וגבוהה, עדיף שארבעת הקירות יהיו בדיסלדורף ולא בנתניה.

דיסלדורף. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
עדיף שארבעת הקירות יהיו בדיסלדורף/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

ואיך אתם בכלל מבינים בשוק הגרמני?

האמת? ההבנה שלנו היא די בסיסית וברגע שהפנמנו כי לא באמת נהיה מומחים בתחום, יצאנו לאתר את שחקני המפתח בתחום. דיברנו עם הרבה חברות שמשקיעות בנדל"ן בגרמניה ולבסוף איתרנו את החברה המובילה שמתמחה במערב גרמניה אחרי שנסענו לשטח לבדוק את פעילותה במעטפת של דיסלדורף. ההשקעה מייצרת לנו תשואה פאסיבית. אנחנו לא מתעסקים עם השוכרים ולא עם השיפוצים ולא עם חברה הניהול, כי זה המקצוען יודע לעשות הכי טוב.

נשמע שזה חלק מתכנית הלמידה המתמשכת. יש עוד עקרונות שראוי לציין?

בהחלט. איך לקחת השקעות וחסכונות רדומים ולהפוך אותם להשקעות, איך למצוא "כסף זול" (למשל בהלוואות) ועוד. חשוב להבין כי גם ללא הון עצמי ועם סכומים מאוד נמוכים אפשר להתחיל לבנות תכנית כלכלית ולעבור לעצמאות כלכלית. אנחנו בשנת 2014 בנינו לעצמנו יעד כי עד 2020 נעבור לאותה עצמאות כלכלית. התוכנית השאפתנית שלנו אפילו הגיעה ליעדה כבר בשנת 2018. יש המון צעדים בדרך וחובה ללמוד אותם.

אז איך לומדים את זה?

אנחנו מעבירים כיום ייעוץ והרצאות. שמחים ונהנים לשתף בידע ובניסיון הרב שצברנו בחמש השנים האחרונות. מי שרוצה לשמוע איך עשינו את זה ועם מי עשינו את זה והוא מגיע ממקום של חיפוש אחר גורמים שהצליחו בהשגת היעדים הכלכליים שלהם, מוזמן ליצור איתנו קשר.

אוקיי! אז ככה אתם מרוויחים?

האמת שלא... בטח כי ייעוץ והרצאות זה לא הכנסה פאסיבית. אנחנו נותנים ייעוץ חינם ומכל הלב מתוך תחושת שליחות ורצון לראות כאן שינוי. החלטנו, כשיצאנו לדרך, כי נשתף בידע שלנו את מי שירצה לקבל אותו לאחר שנחווה הצלחה אמיתית על עצמנו. את הכסף שלנו אנחנו עושים מהשקעות מגוונות בפיזור רחב.

אז כפי שהבנתם, מעבר לעצמאות כלכלית לא קורה מהיום למחר. חובה לבנות תכנית מסודרת, לעקוב אחריה ולהאמין בה. כאשר יגיע הרגע הנכון הקפיצה למים בדרך לעצמאות כלכלית כבר לא תראה מפחידה. ההפך.

לפגישת ייעוץ ופרטים נוספים על עמית והגר ליחצו כאן

בשיתוף עמית והגר, בשיתוף עמית והגר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully