וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניהול סיכונים במכונת הכסף: הדרך לעצמאות כלכלית

בשיתוף עמית והגר, בשיתוף עמית והגר

13.3.2019 / 14:15

כדי שהכסף שלנו יתחיל לייצר עבורנו כסף נוסף, צריך לפזר סיכונים ולהשקיע במגוון רחב של אפיקים כמו נדל"ן בחו"ל, מסחר מקוון וכדומה. וגם בשווקים האלה צריך לפזר את ההשקעות - וכל הזמן ללמוד

בשיתוף עמית והגר

כדי לצאת מ'מרוץ העכברים' של החברה המודרנית, תצטרכו לבנות מכונת כסף וניהול הסיכונים יהיה המפתח שמפעיל אותה. נשמע מופרך? מורכב? יכול להיות! אבל גם לעבוד 9 שעות ביום כדי לסגור את החודש זה מופרך ומורכב. כדי להבין טוב יותר את המושג 'עצמאות כלכלית' ולבדוק איך בכלל מגיעים לשם, שוחחנו עם עמית והגר דרור שבשנת 2018 עזבו סופית את מקום עבודתם ומאז חיים ברווחה כלכלית בזכות השקעות חכמות באפיקים שונים.

אז מה? פשוט צריך להשקיע בחכמה?

"בגדול? כן. אבל ברור שכדי לעשות את זה צריך להבין מה אנחנו בכלל רוצים עבור עצמנו וכיצד מוציאים את לפועל. בשנת 2014, כאשר החלטנו כי אנחנו לא בנויים להמשיך לרדוף אחרי עצמנו במרוץ העכברים של החברה המודרנית, נתנו לעצמנו משימה. לקחת דף ועט ולכתוב ללא עכבות מה אנחנו רוצים עבור עצמנו ומתי נרצה שזה יקרה. החלומות היו גדולים ורחוקים וכדי להגשים אותם התחלנו לפרק כל חלום לצעדים קטנים- ברי השגה ומדידים. היעד היה 'עצמאות כלכלית' בשנת 2020 ולשמחתנו כבר בשנת 2017 המנגנון שבנינו לעצמנו הביא אותנו לנקודה שאיפשרה לעמית לפרוש מהעבודה ובמהלך 2018 גם הגר התפטרה מהעבודה.

תכנית עבודה זה אחלה. אבל מכונת כסף!?

בדיוק! כשכירים/בעלי עסק קטן, הזמן שלנו מוגבל ולכן גם כמות ההכנסות שניתן לייצר היא מוגבלת. לשכפל את עצמנו זה עתידני מדי, אז הסתפקנו בלבנות מכונת כסף. מה זה אומר? מערכת/שיטה שעל כל שקל שנכניס למכונה נרוויח (גובה הרווחים משתנה מהשקעה להשקעה). כדי שהמכונה תעבוד, צריך להזין אותה בכסף שגייסנו ובנוסף כל הזמן הקפדנו ש- 75% מסך ההכנסות שלנו מה"מכונה" יוחזרו אליה ויניעו אותה.

מאיפה הכסף מגיע?

בהתחלה הכסף הגיע מחסכונות רדומים או מאפיקים של מיקסום כספים ומיקסום "הון סמוי" ואנחנו ממש לא מתכוונים לסכומי עתק - מדובר בסכומים שיש בחסכונות ונכסים לחלק גדול מאוכלוסיית ישראל. אפשר להתחיל לבנות את המכונה גם עם 200,000 ש"ח, אבל העיקרון חייב להישאר אותו עקרון, הכסף צריך להיות בתנועה ולייצר כסף נוסף. נשקיע את הרווחים ונייצר רווחים נוספים. בתכלס? כאשר תפקידו את ה-200,000 שקלים בבנק ל-5 שנים, זה מה שהבנק יעשה עם הכסף שלכם - משם הוא ירוויח את התשואה שלכם, רק שהבנק יגזור קופון גדול ואתם תישארו עם הריבית הנמוכה. במכונת הכסף אתה לוקח את הגורל לידיים.

איך בדיוק אני אדע להשקיע כמו הבנק?

כמו כל דבר בחיים, לומדים. אבל אנחנו הבנו שכדי שהכסף יתחיל לייצר עבורנו כסף, צריך לפזר סיכונים ולהשקיע במגוון רחב של אפיקים. נדל"ן בחו"ל, מסחר מקוון וכדומה. גם בשווקים האלה צריך לפזר את ההשקעות ולא לבנות כי תיק השקעות אחד יעשה עבורנו את כל העבודה. אבל! וזה אבל גדול...גם הבנו כי הסיכוי שנבין לעומק את שוק הנדל"ן בחו"ל (שחוקיו משתנים בין מדינה למדינה) ואת עולמות הסחר באמזון, הוא נמוך למדי. לכן מה שלמדנו זה כיצד לאתר את אנשי המקצוע הטובים ביותר בנישות בהן אנחנו רוצים להשקיע.

יש דוגמא?

בהחלט. אחת ההשקעות הראשונות שלנו הייתה בשותפות עם חברה ישראלית שפועלת משנת 2005 בשוק הנדל"ן בגרמניה תוך התמחות גיאוגרפית לאזור מערב גרמניה - מטרופולין דיסלדורף. לאחר שראינו כי חברה זו ענתה לכל הקטגוריות שהגדרנו, החלטנו להשקיע ביחד איתה. ההצלחה איתם מיהרה להגיע ואחרי מספר חודשים התחיל לזרום הון פאסיבי. ואז אמרנו רגע! לא עשינו כלום וקיבלנו את הסכום הזה? מצוין! אבל הנכס הזה היחידי לא יוכל לייצר לנו את כל ההון הנדרש והיה ברור שצריך עוד. התחלנו לקחת את כספי התשואה עם כספים ממקורות אחרים ולהשקיע שוב ושוב. כך, בתהליך שנמשך כחמש שנים פעלנו להגדיל את תיק הנדל"ן שלנו במערב גרמניה (לצד הגדלתו במקומות נוספים בעולם).

נשמע קל מדי...

האמת? היו גם נפילות בדרך באחדות מההשקעות שלנו בארה"ב ובבריטניה ולעיתים גם הפסדנו כסף, אבל עם הזמן למדנו שזה חלק מהעניין וכשלונות עיסקיים הם אבני דרך בכל מסלול יזמי. למדנו להבין שכישלונות יגיעו, למדנו לחבק אותם כשהם הגיעו והכי חשוב למדנו לתחקר אותם כדי ללטש ולזקק מודל טוב יותר ומגן יותר על הכסף שלנו. כשיצאנו לדרך מתוך מטרה מאוד ברורה ומחויבות מאוד זוגית, הבנו שהתודעה שלנו והמעשים שלנו הם שיגדירו הצלחות וכשלונות. מאז אנחנו עובדים על התודעה ועל המעשים! הכסף שמגיע הוא תוצר לוואי מבורך של עבודה זו.

אז יש הכנסות פאסיביות - כל היום בטן גב?

אם מישהו הגיע לעצמאות כלכלית וזה מה שהוא רוצה - אחלה! אבל זה לא אנחנו ולכן בשנתיים האחרונות ומתוך תחושת שליחות אנחנו פוגשים מאות אנשים ומנסים לעזור להם להגדיר את המטרות והיעדים שלהם וכיצד לעשות את הצעד הראשון בדרך לעצמאות כלכלית. אנחנו לא גובים כסף מאנשים ועושים את זה באהבה, לפעמים זה קצת צפוף ולחוץ אבל מנסים להגיע לכולם.


כדי ללמוד עוד, לפגישת ייעוץ ופרטים נוספים על עמית והגר ליחצו כאן

עמית והגר undefined, בשיתוף עמית והגר
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully