וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד נהפוך את "הכסף החבוי" שלנו לכסף נוסף?

בשיתוף עמית והגר, בשיתוף עמית והגר

19.3.2019 / 11:28

לחלק גדול בציבור יש כספים בקרנות השתלמות, קופות גמל וביטוחי מנהלים. כיום, ניתן לקבל כנגד הפיקדונות האלה הלוואות בתנאים אטרקטיביים. אנחנו חיים בתקופה בה הפנסיות נשחקות והריביות אפסיות ולכן כדאי להשקיע כאן ועכשיו

Family Guide בשיתוף עמית והגר

בשנת 2017 עמית והגר דרור יצאו לעצמאות כלכלית בעזרת תכנית כלכלית חכמה ומפורטת שבנו לעצמם. כיום הם מסייעים לאנשים לעשות את הצעד הראשון בדרך לשם בעזרת ליווי שניתן ללא עלות. הזוג עושה את זה מתוך תחושת שליחות ולמרות הרצון העז של אנשים לצאת מהמעגל של "לסגור את החודש", עדיין יש סקפטיות ופחדים וכמובן שזה מובן.

"אחת האמירות הראשונות שאנחנו תמיד שומעים היא "כדי לעשות כסף צריך שיהיה לך כסף!". זה נכון, אבל לאנשים רבים בישראל יש "כסף חבוי" שהוא למעשה "כסף רדום". איפה הכסף הזה ומה זה אומר? נסביר. לחלק גדול בציבור יש כספים בקרנות השתלמות, קופות גמל וביטוחי מנהלים. כיום, ניתן לקבל כנגד הפיקדונות האלה הלוואות בתנאים אטרקטיביים. נניח צברתי בקרן ההשתלמות שלי 250,000 שקלים וכעת היא נזילה. אוכל לקבל על 80% ממנה הלוואה בריבית שנעה בין 1-1.5% בשנה. כעת יש בידינו 200,000 שקלים ונבחר שההחזר החודשי יהיה רק על הריבית (כלומר, הלוואה בה הקרן מוחזרת בתשלום אחד בסוף התקופה המוגדרת).

"כעת, נאתר השקעה יחסית בטוחה עם תשואה סולידית, למשל נכנס מניב בגרמניה בה התשואה יכולה להניב 7% בשנה. כלומר, לקחנו 200,000 שקלים כדי לרכוש נכס, הרווחנו עליו 14,000 שקל בשנה מהריבית בעוד ששילמנו 2,200 שקלים על החזר הריבית. הכנסה פאסיבית של 12,000 שקל בקירוב מבלי לעשות כלום. בינתיים, הכסף בקרן השתלמות ממשיך להניב תשואה בזכות הריבית דה-ריבית. נגמרה תקופת ההלוואה על קרן ההשתלמות וצריך להחזיר את הקרן? נוכל לעשות מהלך דומה או למכור את הנכס בחו"ל שבינתיים העלה את ערכו ולהרוויח פעם נוספת. אנחנו לא אומרים שאתם צריכים לקרוא את השורות האלה ולעשות את זה מחר בבוקר, זה דורש למידה מעמיקה של התחום ואיתור של חברות השקעה מעולות לנדל"ן בחו"ל. אבל רק ניסינו להראות כי מחשבה יצירתית יכולה להניב עבורנו כסף נוסף.

"בשורה התחתונה? אנחנו חיים בתקופה בה הפנסיות נשחקות והריביות אפסיות ולכן כדאי להשקיע כאן ועכשיו מאשר להתעורר עוד 30 שנה ולגלות ש"הכסף הרדום" שלנו כבר לעולם לא יתעורר".

כדי ללמוד עוד, לפגישת ייעוץ ופרטים נוספים על עמית והגר ליחצו כאן

עמית והגר undefined, בשיתוף עמית והגר
  • עוד באותו נושא:
  • עמית והגר
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully